Etiketter

Babel fish (23) Film (10) Inkido (3) Litteratur (9) Musikk (2) Scrappings (7)

mandag 18. april 2011

Snakk om fall....

I et desperat innfall (gikk midlertidig tom for anstendig vampyrlitteratur) gikk jeg til innkjøp av denne boken. Leste "bak på boken" i en nettbutikk.... Ble trukket mot det ukjente og ble nysgjerrig nok til å ville lese boken, demoner kanskje, hekser eller....? Hva er det Luce (hovedpersonen) faller for.....
Etter noen sider måtte jeg minne meg selv på at jeg var klar over "fjortis-faktoren" før jeg kjøpte den.... Den var veeeeldig "jeg er ung og liiiiiider" -aktig.  Ganske så irriterende for 200 sider (av 450). Så begynner hintene for alvor. Selvsagt er det et trekantdrama på gang. To svært kjekke gutter og en miserabel misforstått jente. Men det er noe svært mystisk med den ene fyren.
Jeg vurderte å legge fra meg boken gjentatte ganger. Men i mangel av annen ulest litteratur av det lette slaget holdt jeg ut. Gjennom en uendelig mange slitne situasjoner i 300 sider kom jeg endelig fram til diverse avsløringer, som viste seg å gjelde nesten hele persongalleriet. Og jeg leste videre.... På slutten tok jeg en titt på coveret og tenkte: "snakk om tittel med flere betydninger" 
Synd å si det, men jeg tror jeg må lese neste bok også.

Ingen kommentarer: