Etiketter

Babel fish (23) Film (10) Inkido (3) Litteratur (9) Musikk (2) Scrappings (7)

torsdag 28. april 2011

Fabler

Kom over disse i oversatt versjon i Nemi. Da kom de i episoder, noe jeg synes var så irriterende at jeg til å begynne med ikke leste dem. Dumme meg. En dag jeg imidlertid hadde litt tid til overs samlet jeg mine Nemi og startet min utforsking av denne serien. Jeg ble fengslet for å si det mildt. Det kan ha noe med at jeg elsket mine eventyr som liten og som voksen elsker jeg når man tar gamle ideer, putter dem i et passe stort glass med lokk, rister og ser hva som kommer ut. Det er omtrent hva de har gjort her. Prince Charming har vært gift flere ganger, Ulven (fra tre små griser) har blitt menneske, Snøhvit er en tøff dame med "attitude" og the Farm får en helt ny betydning. Det kan være kjekt å kjenne sine eventyr (og noen av de amerikanske/engelske samt klassisk litteratur) for ellers er det en del av "humoren" som faller bort. Det var snakk om at de skulle komme på trykk for seg selv på norsk, men det har i så fall jeg gått glipp av..... de finnes tross alt på engelsk......

Sjekk her for en mer utfyllende intro
Fabels fra Vertigo

Ingen kommentarer: